Danas ću biti neuobičajeno sažet. Prvo, kao što ćete videti iz daljeg teksta, danas ne pametujem. Drugo, očekujem da vi učestvujete u razmatranju i razradi ove teme. Dakle, zahtevam aktivno slušanje (čitanje).
Na ovom svetu postoji nekoliko stvari koje samo optičkim kontaktom mogu da te učine retardiranim: Ami G show, Veče sa Ivanom Ivanovićem, MTV, šou Zorana Kesića, Saša Popović i, naravno, izvesne reklame...
Svi se sigurno sećate reklame za MaxFactor puder, ili MaxFactor nešto, dakle, kozmetički preparat. Pored, raspravi podložno, privlačne cice, glavni lajtmotiv reklame je: STVORI ILUZIJU DA BI IZGLEDALA SAVRŠENO. Što bi rekao moj deda: Gle’te kurca u slamnom šeširu! I to sve u nekom kvazi film-noir stilu, ništa, bre, ne vidiš. Bar da se vidi malo nage anatomije, pa da vam mi kupimo puder... Ili one kreme “protiv ponavljajućih nepravilnosti”...
Elem, reklama je, očito, namenjena ženskoj populaciji. Evo, možda drugi-treći put u životu ne pišem nešto da bih nametnuo svoje mišljenje i sl. Ovog puta bih stvarno voleo da mi neko objasni o čemu se tu radi. Kvalifikovan za odgovor je svako kome X hromozom određuje pol, kao i svako sa Y hromozomima ko smatra da je nepravda što mu X hromozom ne određuje pol i tim povodom se šminka (tu ne računam ove emo-pop-punk pedere sa MTV-ja tipa Green day-a, Killers-a, Tokio hotel-a, Van Gogh-a i sl.) Ne, ok je, kapiram ja kulturno-istorijski milje, žena mora da se depilira, muškarac ne mora i sl. Pitam samo da li je ova reklama znak da je taj milje vama komotan? To je opšti trend u modnoj industriji. Kojom je tačno metodom vašeg razmišljanja moguće opravdati činjenicu da je to jedino mesto na kome vam seksizam ne smeta? Ili se u drugim prilikama bunite forme radi? Fazon nabijanja kompleksa je umevao da uspe u muško-ženskim odnosima, ne može čovek da se požali. Ali, izravno obraćanje: “Rugobo, kupi ovaj puder da bi delovala kao da si lepa pri odgovarajućem osvetljenju”, je svakako osvajač mnogih titula u ovoj kategoriji. Šta je sledeće, dovedeš cicu gajbi, ona te zamoli da promeniš položaj reflektoru iznad francuskog ležaja? Meni neko da uputi sličnu izjavu, izazvao bi moj uobičajeni odgovor na slaboumne - kezić i cinizam, svakako ne raspomamljenu kupovinu pomenutog proizvoda.
U odnosu na tu nepoznanicu, neke lične dileme gube smisao. Npr. sada skoro da mogu da shvatim kako je Marko Živić nekom duhovit, kako je Mima nekom šmeker, Vidojković dobar pisac. Evo, on recimo, i vi. Napiše knjigu od 200 strana, na 200 strana napravi sendvič, iscedi 3 bubuljice, brutalno pojebe fufu, podrigne, prebije nekog šabana, popije 4 flaše vinjaka, baci peglu (na fufu), opet je pojebe i zapali pljugu. I tamo neka opet kaže da je on njena lutkica...
Možda su te reklame tu da nam pomognu da održimo ulogu dominantnih mužjaka. Zavera posrnule muškosti – sise su vaše, ali producenti su naši. E, to je men’s world! I nije ovo neka kampanja gde ja zagovaram Sonja Savić look opuštene dilerke droge. Ne dovodim u pitanje proizvod, nego reklamiranje proizvoda. Tačnije, dovodim u pitanje osobe kod kojih takav marketing prolazi.
Može biti i, što kaže Zabranjeno pušenje: „Kontam da ja Frojd u pravu i da je seks (i grad) korjen svega...“ Ta serija ionako nudi širok asortiman opravdanja retardiranim klinkama za sve šivotne greške, pa, računam, i za ovu. Nema tog sranja za koje ne postoji adekvatni citat iz bljuvotine Candace Bushnell.
Istina je, hvataju i nas na te fore. Stavi novi Boss parfem i momentalno će se pojaviti barely legal komšinka, koja je slučajno Victoria’s angel sa neverovatnom željom da je baš ti obeščastiš. Ali, nama se, već vekovima, to dopada. Neka nas, pričamo o vama.
Neću sad ja nešto da furam fazon ne-volim-sise i da forsiram ulogu keve Tereze, svaka vaša slabost je moja prednost :) Ali, da znate, moj deda je takođe govorio: Jebo ženu koja nema bore, to u životu nit’ je plakalo, nit’ se smejalo...
P.S. Neko je stvarno pomislio da neću pametovati?
P.P.S. Neko je pomislio da ćeš biti neuobičajeno sažet?
ОдговориИзбришиBio sam sazet, svega 4 digresije na jednoj strani teksta, i sve prakticno opravdane :)
ОдговориИзбришиBravo. Iako sam zensko, pa se, dakle, sminkam, ovaj kriticki osvrt na marketing kozmeticke industrije je genijalan.
ОдговориИзбриши